سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاسخ به شبهات(پرسش و پاسخ های دانشجویی)

گاهی خجالت می کشم در جمع دیگران نماز بخونم آیا می شود بعد نماز بخوانم؟


در انجام احکام الهی مثل نماز و روزه و دیگر واجبات، شرم و حیا عذر قابل قبولی نیست. در این مواقع چیزی که می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش داده و خجالت شما را از بین ببرد، تفکر و همت و اراده است. با خودتان فکر کنید در واقع کسی باید خجالت بکشند که دستور خالق و رازق خود را با نماز نخواندن کنار گذاشته است نه شما که می خواهید فرمان الهی را اجرا کرده  به نماز بایستید.
ائمه اطهار(علیهم السلام) همچون امام حسین(ع) در سخت ترین شرایط همچون ظهر عاشورا نماز را اقامه کردند چگونه می شود که ما در شرایطی که خطری جدی ما را تهدید نمی کند دست از نماز برداریم.
شاید با این عمل خود دیگرانی را هم که ممکن است مانند شما گرفتار خجالت شده باشند، تشویق به نماز کنید و آنها نیز ممکن است پس از شما به نماز بایستند که در این صورت این کارتان،خود، امر به معروف عملی بوده و اجر فراوانی را نصیبتان می کند.
این را هم مطمئن باشید اگر به خاطر خجالت از دیگران یا مسایل دیگر نماز را رها کنید فردای قیامت هیچ یک از کسانی که شما بخاطرشان نمازتان را ترک کرده اید پاسخگوی عمل شما نمی باشند و این شما هستید که باید نسبت به ترک نماز خود حساب پس دهید.
گاه قرار گرفتن در چنین موقعیتی، امتحانی از سوی خداوند برای ارزیابی پایبندی شما به دستورات دینی است پس سعی کنید از این امتحان الهی سربلند بیرون بیایید.



[ یکشنبه 91/2/10 ] [ 10:0 عصر ] [ مهاجر ] [ رد پای دوست ]
درباره وبلاگ

مهاجر
در این وب برآنیم در حد توان پاسخگوی پرسش های حقیقت طلبانه ی ذهن جستجوگر شما عزیزان باشیم. منابع وبلاگ: کتب نماز کلید بهشت، پرتوی از اسرارنماز،فلسفه احکام،کتب شهید مطهری(ره)،...
آرشیو مطالب
امکانات وب