سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاسخ به شبهات(پرسش و پاسخ های دانشجویی)

آیا می توان با شخص بی نماز ازدواج کرد و به خواستگاری او جواب مثبت داد؟    

    
دوحالت در مورد خواستگار بی نماز می تواند وجود داشته باشد:
حالت اول: این خواستگار، ملاک های همسر مناسب از جمله ایمان قلبی و سلامت اعتقادی را دارا بوده و مشکل نماز نخواندنش، یک مشکل عقیدتی نیست بلکه یک حالت گذراست که معمولا در مراحلی از زندگی انسان ها رخ می دهد. گاه به علت نداشتن انگیزه قوی برای خواندن نماز، آگاه نبودن از فلسفه و اسرار نماز، .... که در صورت ازدواج با چنین فردی می توان با انجام راهکارهایی، او را نسبت به نماز تشویق کرده که البته این امر مهم، احتیاج به زمان و صبر و حوصله زیادی خواهد داشت.در این حالت هرچند میتوان نگاه مثبتی به ازدواج داشت ، اما کس که میخواهد به چنین خواستگاری جواب مثبت دهد باید تمامی سختی های مسیر را نیز در نظر بگیرد.

حالت دوم: مشکل نماز نخواندن خواستگار، ناشی از ضعف اعتقاد و ایمان وی باشد. در این صورت مسئله عدم کفویت و نابرابری در ایمان به وجود می آید و ثمره آن چیزی جز کشمکش و آشفتگی در زندگی مشترک آینده  نخواهد بود. زیرا کسی که پای بند به دین نباشد(که اصلی ترین مساله زندگی است) هیچ تضمینی وجود  ندارد که پای بند به رعایت حقوق همسر و زندگی مشترک باشد.


[ دوشنبه 91/2/11 ] [ 6:0 عصر ] [ مهاجر ] [ رد پای دوست ]
درباره وبلاگ

مهاجر
در این وب برآنیم در حد توان پاسخگوی پرسش های حقیقت طلبانه ی ذهن جستجوگر شما عزیزان باشیم. منابع وبلاگ: کتب نماز کلید بهشت، پرتوی از اسرارنماز،فلسفه احکام،کتب شهید مطهری(ره)،...
آرشیو مطالب
امکانات وب