سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاسخ به شبهات(پرسش و پاسخ های دانشجویی)

فلسفه ی حجاب خانم ها در نماز چیست؟ خداکه باهمه محرم است؟


1. نماز دارای آثار و فواید فراوان است. یکی از آنها نهادینه کردن ارزش ها و تمرین پیوسته پاکی هاست. یاد خدا بزرگترین ارزش است و نماز های پنج گانه این ارزش را در قلوب همگان نهادینه می کند. حفظ حجاب و پوشش اسلامی نیز برای زنان یک ارزش گرانبها و تعیین کننده است. خداوند متعال تمرین و یادآوری پیوسته آن را برای زنان در نماز واجب کرده است تاهمواره بر حفظ آن پایدار باشند.
2. وجود پوششی یک پارچه برای تمام بدن و داشتن پوششی مخصوص برای نماز، توجه و حضور قلب انسان را بیشتر می کندد و از تفرقه خاطر می کاهد و ارزش نماز را صد چندان می کند.
3. داشتن پوشش کامل در پیشگاه خداوند، نوعی ادب و احترام به ساحت قدس ربوبی است. از این رو برای مرد نیز دربرداشتن عبا و پوشاندن سر در نماز، مستحب است و همین ادب حضور در پیشگاه الهی، زمینه ساز حضور معنوی و بار یافتن به محضر حق می شود.
4. حکم پوشش در نماز، با حفظ حجاب در برابر نامحرم تفاوت هایی دارد و با آن قابل مقایسه نیست. به عنوان مثال به فتوای غالب مراجع تقلید، پوشاندن روی پا در برابر نامحرم واجب است ولی در نماز بدون حضور نامحرم واجب نیست.


[ جمعه 91/2/8 ] [ 12:21 صبح ] [ مهاجر ] [ رد پای دوست ]
درباره وبلاگ

مهاجر
در این وب برآنیم در حد توان پاسخگوی پرسش های حقیقت طلبانه ی ذهن جستجوگر شما عزیزان باشیم. منابع وبلاگ: کتب نماز کلید بهشت، پرتوی از اسرارنماز،فلسفه احکام،کتب شهید مطهری(ره)،...
آرشیو مطالب
امکانات وب